Echipele YouTube și Google Play s-ar putea uni sub un singur nume

de: Ioana Bîrsan
09 02. 2017

Piața aplicațiilor specifice pentru muzică și streaming este aproape supra-saturată, de aceea este firesc ca cei care distribuie astfel de produse să găsească o cale de conviețuire.

Conform mai multor surse, printre care și The Verge, Google Play Music și YouTube Music, două aplicații care au mai mult de un miliard de utilizatori, vor să se unifice sub un singur nume. Chiar dacă această schimbare nu va modifica experiența utilizatorilor în prezent, pentru că ambele aplicații vor continua să existe independent una de cealaltă pentru moment, mișcarea companiilor pavează drumul spre conceperea unui singur produs, specific pentru redarea conținutului audio.

Cele două echipe, aflate la baza celor două aplicații,  s-au unit începând cu anul trecut.  De aceea, prin abonarea la serviciul de streaming YouTube Red, ai acces la ambele servicii ale companiilor. Această unificare a dat roade încp de anul trecut și le-a oferit celor de la Google posibilitatea de negocia afaceri cu artiști și case de muzică, îmbogățindu-și astfel oferta.

Rațiunea din spatele producerii a două aplicații distincte pentru același lucru nu este mereu o idee foarte bună, mai ales în cazul unei competiții atât de mari între companiile recunoscute. Acest lucru devine confuz în cazul celor două echipe și pentru că ambele oferă un serviciu de care utilizatorii pot dispune în mod gratuit.

Un reprezentant al companiei Google confirmă zvonurile conform cărora cele două echipe se vor uni și afirmă următoarele: „Muzica este foarte importantă pentru Google, de aceea evaluăm cum să aducem împreună oferta noastră de muzică pentru a le oferi utilizatorilor, artiștilor și producătorilor de muzică, cel mai bun produs. Nu se va schimba nimic în prezent pentru utilizatori și vom anunța din timp în privința posibilelor modificări”.

Într-un context în care industria aplicațiilor pentru muzică este din ce în ce mai competitivă, mai ales cu Apple și Amazon, care își intensifică oferta, măsura luată de cei de la YouTube Music și Google Play Music poate deveni una salvatoare pentru cele două companii.